Organizator:

Green Area Show – Nowa formuła targów

Podziel się

Paulina Maniecka, dyrektor targów GARDENIA, opowiada o nowej imprezie targowej GAShow, która po raz pierwszy odbędzie się w październiku 2019 roku w Warszawie.

Podczas tegorocznych  Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury GARDENIA została przekazana informacja o tym, że to Pani objęła stanowisko dyrektora projektu. Jak zmiana ta została odebrana przez branżę ogrodniczą?

Przygodę z Targami GARDENIA rozpoczęłam w 2015 roku. Była to dla mnie jedna z cenniejszych lekcji w dotychczasowej karierze zawodowej. Przez lata odpowiedzialna byłam za promocję wydarzenia, kontakty z mediami, a także ze stowarzyszeniami branżowymi czy patronami. Dbałam o dobre imię GARDENII, wspólnie z mediami kreowałam wizerunek imprezy oraz jej postrzeganie na rynku. Do moich obowiązków należało również współtworzenie, wraz z naszymi partnerami, programu wydarzeń towarzyszących. Cześć firm z branży ogrodniczej znała mnie właśnie z tej roli, przez co wieść o awansie rozeszła się szybko. Otrzymałam wiele pochlebnych słów i gratulacji. Był to niezwykle miły i wzruszający dla mnie czas.

Jakub Patelka, dotychczasowy dyrektor Targów GARDENIA, przez wiele lat budował relacje
z klientami, z którymi wręcz się zaprzyjaźnił. Czy wspiera Panią na nowym stanowisku?

Oczywiście, na każdym kroku służy cennymi radami, pomaga weryfikować nowe pomysły, podpowiada sprawdzone rozwiązania. Tego typu wsparcie jest dla mnie ważne. Z jednej strony motywuje do działania, z drugiej zaś daje poczucie biznesowego bezpieczeństwa.  Jako dyrektor grupy produktów dalej opiekuje się Targami GARDENIA, tylko już w nieco inny sposób. Wypracowane przez niego relacje z firmami są godne podziwu, a posiadana wiedza nie do przecenienia. Warto zatem iść za jego przykładem, czerpać z jego wiedzy i doświadczenia, ale jednocześnie podążać własną, nową ścieżką, dzięki której Targi GARDENIA będą się mogły dalej rozwijać. W niedalekiej przyszłości planuję jeszcze mocniej zaprzyjaźnić się z firmami z branży ogrodniczej. Przedstawić się tym, którzy jeszcze mnie nie znają, rozmawiać z wystawcami, słuchać ich potrzeb i starać się sprostać wyzwaniom, jakie obecnie stoją przed szeroko rozumianą branżą targową i ogrodniczą.

Z szeregu cennych rad, które wskazówki są dla Pani najcenniejsze?

Przede wszystkim te dotyczące samej branży, jej funkcjonowania. Wiedzę na temat poszczególnych sektorów ogrodniczych można zdobywać latami. Ja musiałam znaczną jej część przyswoić w bardzo krótkim czasie. Ważne też okazały się porady stricte organizacyjne odnoszące się do zaplecza logistycznego przygotowywanych przez nas targów.

Ostatnia edycja Targów GARDENIA minęła pod znakiem PEMIERY nowego projektu, który w dniach 2-3 października będzie miał swoją odsłonę w Warszawie. Targi Green Area Show odbędą się na warszawskim torze Służewiec. Skąd pomysł na nową imprezę w branży ogrodniczej?

Przemył targowy obecnie przechodzi dość mocną metamorfozę.  Znane dotychczas wydarzenia targowe przyjmują nowe formuły, które są odpowiedzią na zmieniające się szybko oczekiwania ze strony wystawców i zwiedzających. Coraz popularniejsze stają się modele hybrydowe, które łączą elementy wystawy, konferencji i festiwalu. Na rynku imprez ogrodniczych w naszym kraju brakowało właśnie takiego wydarzenia. Postanowiliśmy tę niszę wypełnić. Pomysłów na nową imprezę szukaliśmy już od jakiegoś czasu, głównie na wydarzeniach zagranicznych.  Przeprowadziliśmy też wiele rozmów z naszymi wystawcami. Koncept powoli kiełkował w naszych głowach. Jednak przygotowanie innowacyjnych w branży ogrodniczej targów nie było łatwym zadaniem, zarówno pod względem idei, jak i logistycznym. Bardzo ważnym aspektem była lokalizacja, czyli teren, na jakim mogą się one odbyć. Wybór padł na Warszawę (centralna Polska). Wielkie znaczenie ma też bliskość międzynarodowego lotniska. Zależało nam również na tym, by zmobilizować do udziału w wydarzeniu handel z tych województw, które z różnych względów nie pojawiają się na GARDENII. Tor Służewiec to idealne miejsce na tego typu imprezę.  Posiada nie tylko olbrzymi teren trawiasty – świetny pod ekspozycję maszyn i urządzeń, ale też daje możliwość pokazania ich zalet w  czasie pracy. Dodatkowo mamy tam halę ekspozycyjną o wielkości 2.000 m2, w której mogą swoją ofertę zaprezentować wystawcy z pozostałych sektorów ogrodniczych. Pewną inspiracją dla nas były zagraniczne targi Demo Park, podczas których na terenie zewnętrznym odbywają się prezentacje maszyn, urządzeń i sprzętu ogrodniczego czy komunalnego. Łącznie planujemy wykorzystać około 25.000 m2 powierzchni.

A co z Targami GARDENIA? Czy stworzenie nowej marki na rynku imprez wystawienniczych nie zagrozi tej imprezie?

Targi GARDENIA to największa impreza halowa w naszym kraju, zarówno pod względem powierzchni, jak i liczby wystawców. To również najdojrzalsze wydarzenie ogrodnicze w naszym kraju, które od lat opiera się na solidnych fundamentach. Są nimi prezentacja nowych trendów oraz budzenie świadomości ogrodniczej. Formuła wydarzenia sprzyja nawiązywaniu i podtrzymaniu relacji, wymianie wiedzy i doświadczeń oraz zdobywaniu biznesowego know-how. Przez lata Targi GARDENIA rozrosły się do skali wydarzenia międzynarodowego, które odwiedzane jest przez publiczność m.in.: z Niemiec, Litwy, Słowacji, Ukrainy, Holandii, Czech, Wielkiej Brytanii, Rosji, Białorusi, Francji czy Łotwy. GARDENIA to dziś obietnica wydarzenia na najwyższym poziomie. Sukces, jaki od lat towarzyszy Targom, to również efekt wielowymiarowego partnerstwa z producentami i dystrybutorami reprezentującymi renomowane marki ogrodnicze, mediami branżowymi oraz związkami i stowarzyszeniami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nawet najciekawsze przedsięwzięcia muszą z czasem ewoluować. Tak też się stanie w przypadku GARDENII, której w 2020 roku towarzyszyć będą duże zmiany.  Odświeżymy formułę wydarzenia, które nastwione będzie na szeroko pojęte czerpanie inspiracji z zakresu projektowania i aranżacji zielonych przestrzeni czy kompleksowej prezentacji artykułów i usług dla ogrodnictwa. Służyć temu będą specjalnie zaprojektowane strefy pokazowe. Targi GARDENIA będę mieć charakter bardziej eventowy, dzięki czemu rozwijana będzie część tzw. usług dla ogrodnictwa. Planujemy strefy demonstracyjno-pokazowe podzielone na trzy kategorie: sport, rekreacja i dziecko w ogrodzie. Nowością będzie wielkie grillowanie na żywo. Co roku GARDENIA będzie mieć też inny motyw przewodni. W 2020 roku będą nim „Innowacje w ogrodzie”. Zadbamy również o nowe grupy odwiedzających z zagranicy, rozwijając dalej program Hosted Buyers, w ramach którego GARDENIĘ odwiedzi blisko 150 kupców ze Wschodu, Europy Zachodniej i krajów skandynawskich, a także Czech, Słowacji, Austrii, Węgier czy Słowenii.

Brzmi bardzo interesująco! Wracając do Targów Green Area Show, proszę przybliżyć czytelnikom, czym jeszcze to wydarzenie będzie się różnić od GARDENII? Na jakie wymierne korzyści mogą liczyć sami wystawcy, jak i odwiedzający?

Targi Green Area Show to zupełnie nowa lokalizacja i możliwość nawiązania kontaktów handlowych
z klientami z innej części Polski, głównie północno-wschodniej. To też okazja do prezentacji gotowej oferty na nowy sezon. Z uwagi na termin targi będą mieć charakter kontraktacyjny.  To właśnie jesienią odbywa się składanie zamówień na produkty, które wiosną kolejnego roku pojawią się w centrach ogrodniczych.  GAShow będzie zatem świetną okazją by w jednym miejscu i czasie zapoznać się z różnorodną ofertą ogrodniczą, porozmawiać na temat nowości i złożyć zamówienia na dogodnych warunkach, dzięki czemu właściciele i pracownicy hurtowni, centrów ogrodniczych i sklepów będę mieć pewność zatowarowania przed rozpoczęciem wiosennego sezonu ogrodniczego. Targi będą mieć charakter stricte biznesowy. Kierowane tylko do profesjonalistów, nastawione są na rozmowy handlowe.  GAShow odwiedzą nowe grupy klientów, które nie pojawiają się na GARDENII, jak: właściciele i zarządcy ośrodków hotelowych, parków i pól golfowych, firmy budowlane, deweloperzy, zarządcy dróg, przedstawiciele zakładów komunalnych, właściciele i pracownicy sklepów internetowych. Oczywiście wśród zwiedzających nie zabraknie też czołowych centrów ogrodniczych, pracowników zakładów zieleni miejskiej, przedstawicieli renomowanych punktów serwisowych i dealerskich, kadry zarządzającej z największych sieci handlowych, a także właścicieli szkółek, gospodarstw ogrodniczych i hurtowni, którzy z różnych względów nie przyjeżdżają do Poznania. Podsumowując Targi Green Area Show to połączenie ekspozycji demonstracyjnej z ekspozycją halową,  a także  widowiskowe pokazy na żywo, nowości, premiery rynkowe i możliwość realnego podpisania kontraktów na kolejny sezon. To też czas na realizację części celów marketingowych i promocyjnych dla firm.

Green Area Show to zupełnie nowa koncepcja na targi w branży ogrodniczej, która zapewne wzbudza niemałe zainteresowanie ze strony wystawców….

Trzonem imprezy będą dynamiczne pokazy maszyn, które zaprezentują ich praktyczne zastosowanie w czasie pracy. Naturalne zatem, że targami interesują się nie tylko czołowi producenci sprzętu, maszyn i urządzeń ogrodniczych, ale też najwięksi dostawcy maszyn komunalnych. Z uwagi na termin, wydarzeniem dość mocno interesują się także firmy produkujące nawozy, podłoża, nasiona, środki ochrony roślin, a także dostawcy materiału roślinnego, szczególnie z Warszawy i okolic oraz województw ościennych. Termin zgłoszeń na Targi Green Area Show mija 28 czerwca. Wówczas też będziemy mogli podać czołowe marki, które pojawią się na tym wydarzeniu.

Więcej informacji na www.gashow.pl

Rozmawiała: Klaudyna Bogurska-Matys, Zdjęcie: Dana Puciłowska