Organizator:

Podsumowanie pierwszego dnia GREEN AREA SHOW 2019

Podziel się

Pierwsze w Polsce show ogrodnicze rozpoczęło się godzinie 9 i od samego rana, do późnych godzin popołudniowych cieszyło się sporym zainteresowaniem zwiedzających.

Ekspozycja została zaplanowana w taki sposób, aby połączyć tradycyjny format wydarzeń targowych, z merytoryczną konferencją dla specjalistów oraz z pokazami maszyn przy pracy na terenie zewnętrznym. Organizacja wydarzenia na terenie Toru Wyścigów Konnych na Służewcu w Warszawie umożliwiła połączenie wszystkich tych elementów.

Część wystawiennicza usytuowana jest w budynku trybuny. Wystawcy tej części to głównie firmy posiadające w ofercie nasiona, podłoża, torfy, opryskiwacze, narzędzia ogrodnicze i inne akcesoria.

W hali znajduje się także przestrzeń konferencyjna, w której odbyło się 1 Forum Zarządcy Zieleni, organizowane wspólnie z magazynem „Zieleń Miejska”. Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem, prelegenci przedstawili zagadnienia dotyczące polityki ochrony drzew, możliwości zakładania dachów zielonych na istniejących budynkach, zielonych strategii dla miast, roślinnych nowości dla przestrzeni publicznej, standardów dla branży architektury krajobrazu oraz paliw alternatywnych.

Na terenie przed głównym wejściem do hali przez cały dzień odbywały się pokazy Federacji Arborystów Polskich. Specjaliści pokazywali jak wygląda ich praca „na drzewach” oraz udzielali porad dendrologicznych i prawnych.

Część zewnętrzna toru była miejscem pokazów maszyn i narzędzi. Odwiedzający mieli okazję nie tylko wysłuchać informacji o parametrach, ale przede wszystkim mogli zobaczyć jak one sprawują się w użyciu, a nawet przetestować je samodzielnie. Wystawcy podkreślali, że właśnie taka forma prezentacji jest najatrakcyjniejsza. Martyna Gościniak z firmy Perfetto Poznań powiedziała „Formuła wydarzenia zachęca klientów i gości do wsiadania na maszyny, które znali do tej pory tylko z materiałów marketingowych. Mogą skonfrontować te informacje ze stanem rzeczywistym.”

Andrzej Grocholewski, dyrektor handlowy AL-KO dodaje: „Baliśmy się, że pogoda przestraszy wszystkich, a jednak tak się nie stało. Cały czas mamy klientów, a nasi handlowcy mają pełne ręce roboty. Przychodzi do nas wielu dealerów. Taka impreza to absolutna nowośc i bardzo dobrze, że się pojawiła”

Najwięksi liderzy branży ogrodniczej zaprezentowali swoje nowości na rok 2020. Green Area Show udostępniło wystawcom teren, na którym mogli pokazać swoje maszyny i urządzenia przy pracy.

Zapytaliśmy wystawców jakie są ich odczucia po pierwszym dniu wydarzenia. Zbigniew Słotwiński , sprzedawca maszyn Iseki podsumowuje: „Mieliśmy bardzo dużo zgłoszeń i rozmów z klientami. Zazwyczaj byli to przedstawiciele firm usługowych, firm komunalnych, firm utrzymujących tereny zielone. Dużo klientów było z Dolnego Śląska, Wielkopolski i Mazowsza. Impreza bardzo dobrze rozreklamowana, przez co zasięg jest naprawdę imponujący. Klienci dokładnie wiedzą czego chcą, porównują maszyny, pytają o moc i parametry. Jeśli chodzi o praktyczne pokazy polowe jest to najlepsza forma promocji i sprzedaży.”